onsdag den 26. august 2015

LCHF-wraps

Jeg leger lidt i køkkenet i disse dage, prøver forskellige idéer af og finder på nye opskrifter.

Det er dejligt at have tid til, efter et helt vildt hektisk forår. At lade roen sænke sig, smide lidt god musik på, sætte vand over til te og kigge ud i haven, uden at være særlig sur over, at det regner. 

En af de opskrifter jeg fik lavet her til morgen er på stenalderwraps som også kan spises hvis man er tilhænger af LCHF.

Der er hverken mel, mælk eller æg i, men en masse dejlig kål og ost. Jeg har brugt spidskål til opskriften i dag, men i sidste uge lavede jeg dem af blomkål og broccoli, det fungerer også top godt.

Wraps kan du jo fylde med det du har i køleskabet, i min kom der bare hjertesalat, en rest oksefilet fra i går, rød peberfrugt og hakkede forårsløg.

De er nemme at lave, form massen til "en frikadelle" og mas den ud på bagepapir. Vil du have dem helt runde så brug en skål eller en form til formålet.

Jeg bagte mine wraps i ovnen i ca. 10-12 minutter ved 175 grader, og så satte jeg lidt grill på tilsidst, indtil de blev lidt mere gyldne. De bliver sprøde i kanten, men bløde og bøjelige som wraps skal være.

Loppefrøskallerne, olie og osten får dem til at hænge rigtig godt sammen. Så slipper du for at bruge æg, dem kan jeg nemlig forestille mig, at du får rigeligt af, hvis du i forvejen spiser Stenalderkost eller LCHF.

God fornøjelse;)


Stenalder/LCHF-wraps

Stenalder/LCHF-wraps
200 g spidskål
2 spsk. loppefrøskaller
4 spsk. koldpresset jomfruolivenolie
2 store spsk. flødeost
1 dl revet parmesan
1/2 - 1 tsk. salt, efter smag
Hak spidskålen så fint du kan i foodprocessoren, bland med de andre ingredienser, og bag wrapsene i ovenen, efter fremgangsmåden i teksten over billedet.

Du kan forresten også stege små sprøde kål-deller på panden af blandingen, hvis der skal lidt variation til, eller du har rester af blandingen tilovers.


Sprøde kål-deller




Ingen kommentarer:

Send en kommentar