onsdag den 12. oktober 2016

Køber du dine dagligvarer online?


I dagens nyheder på Fødevare Watch oplyser en ny analyse fra Coop, at 67% af danskerne ikke vil købe deres dagligvarer online.

E-dagligvarehandlen udgør ifølge Dansk Erhverv, kun udgør knap 2 % af den samlede dagligvarehandel.

Selv køber jeg gerne musik, og en sjælden gang imellem hudplejeprodukter på nettet, hvis jeg altså kender produktet på forhånd.

De eneste madvarer jeg kunne finde på at købe online, er specialprodukter som kan være svære at få i en fysisk butik. Noget jeg har forelsket mig i, hørt om, eller smagt i et andet land. Men som kan være svært at stampe op.

Vores daglige indkøb vil jeg gerne selv stå for. Mellem os sagt, så kan jeg blive en kende irriteret hvis nogen i familien, kommer hjem, med fx en umoden mango, en avocado der ikke er som jeg vil have den, den forkerte type tomater, eller æbler som jeg på forhånd kan se, er bedre til mos end i salater.

Hvidløg
Derfor går jeg gerne selv, den ind imellem, tunge gang ud i de butikker der har det jeg skal bruge. Jeg vil mærke på mine råvarer, jeg vil sammenligne kvalitet og priser på stedet, og jeg vil tale med dem der har butikkerne. Hvis det er små butikker vil jeg gerne støtte dem og høre deres tanker. Hvis det er supermarkeder, har jeg også mine favoritter, og spørger man ofte nok, kan man være heldig, at få dem til at føre et produkt man savner.

Hvis jeg havde 3 små børn og en arbejdsdag fra 9-17, så ville jeg der imod nok springe i med begge ben. Gøre det nemt for mig selv. Bestille mest muligt online. Slippe for at bakse med toiletpapir stablet på styret, to poser i kurven og trætte børn.


Hvad tænker du om nethandel? 

Er det noget du bruger eller kunne forestille dig at gøre brug af i fremtiden?

Del gerne dine tanker her!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar