lørdag den 3. december 2016

Liv på bloggen -kom med ind bagved....

Nu hvor julen nærmer sig, er det som om der sænker sig lidt ro, over det lille røde hus i Åbyhøj. Der er bare noget ved december, der får freden til at sænke sig.
Her fra min stol, hvor jeg altid sidder og skriver, kan jeg se vintersolen stikke strålerne op, over husgavlerne overfor mig.
Det er som om den aldrig kommer helt op på himmelen. I stedet ligger den lige i synsranden og blænder en, når man går tur i den sprøde frost, eller kører gennem landskaberne.

Mit arbejdsliv er under forandring, på den gode måde. Jeg har fået flere jobs for skrevne medier, og det glæder mig helt ind i kernen. At skrive er noget af det jeg elsker aller mest.
Måske er det lidt lige som at lave mad. Man står med en smuk, skinnende lilla aubergine, og med kærlighed og kogekunst, får man tryllet den om, til en lækker ret.
Her sidder jeg bare med en hel masse bogstaver, som jeg sætter sammen og komponerer ord og sætninger af. De flyder ud af fingrene, ned i tasterne og op på skærmen.
Siden jeg var helt lille, har jeg gerne villet være forfatter, og jeg skrev til skrivebordsskuffen så snart jeg kunne holde på en blyant. Jeg kunne læse og skrive fra jeg var 5 år gammel, helt sikkert for at følge med de store  i familien, som var 3 år ældre.

Anne 5 år, på toppen af verden i Fjällbacka
I går var jeg igen på job for JP-Aarhus, og besøgte de skønneste mennesker på landet. Det kommer der en artikel ud af, som rammer avisen i løbet af ugen. Jeg venter med at løfte sløret alt for meget, sådan er det vist med journalistik, det må jo gerne være en overraskelse.

Alt det skriveri, har også givet mig lyst til at skrive mere på bloggen her, og når der så tilmed er nogen der skriver en kommentar, eller sender en hilsen herinde, så forstærker det jo bare lysten.

Det kommer nok aldrig til at være en blog hvor jeg poster en masse opskrifter og fotos af disse, der har jeg jo mine kogebøger. Jeg udgiver gennemsnitligt en bog om året, og de fleste af mine opskrifter ender i dem, eller i blade og magasiner.
Lige nu arbejder jeg på en bog for Politiken, vi lander på 250 solide opskrifter, og bogen rammer butikkerne i september.

Det er lang tid siden jeg har glædet mig så meget, til at stå med en ny bog i hånden. Men den har været længe undervejs, og med ny fotograf på banen, så bliver den noget helt nyt og særligt.

Nå...espressomaskinen kalder og jeg har en teenager der skal vækkes, så god weekend til jer, jeg håber den bringer ro og hyggelige stunder. Er der noget du gerne vil have jeg skriver om herinde? Så smid endelig en kommentar. Det er altid super hyggeligt.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar